Thanks Received: 1.627 in 894 posts
Thanks Given: 1.001
Man, man, man ....
Das die uns den Ruf mit dem Wipe gekillt haben ist wirklich frustierend.
Ich fliege mir mal wieder, nun wieder als Anfänger, mit Fracht den Hintern wund.
Durch den Wipe bin ich jetzt gerade mal wieder soweit das ich per Flug max. 87.000 Credits verdienen kann.
Habe jetzt gerade mal die Kohle zusammen um eine Raft kaufen zu können.
Glück im Unglück, man kann momentan auf der DefenseCon 2956 Schiffe kostenlos mieten.
Habe eine
Starlancer MAX für geraume Zeit gemietet.
Wird also mühsam bis ich wieder 19 Millionen zusammen habe.
Vor allem ist es echt ein Scheißgefühl immer damit rechnen zu müssen das sie einem wieder alles wegnehmen.
Schiffe kaufen ist nicht, die Starlancer MAX zB. kosten mal eben $250.00 USD.
Thanks Received: 859 in 396 posts
Thanks Given: 745
Ja, ich dümpel auch wieder mit Kleinkram herum, was Missionen angeht. Werde mich wohl erstmal auf Mining konzentrieren, ohne Mission.
Aber ich hab da so ne Idee... Die haben ja das Versicherungs und Claim System geändert und auch das Einlagern im Hangar. Solange ein fremdes Schiff nicht zerstört wird, sodass man es claimen muss, kann man es wohl im eigenen Hangar einlagern und benutzen, so lange man will. Reparieren und tanken geht natürlich auch.
Wir können es ja mal testen... Wenn die Starlancer Max weg ist (hast die ja nur 48 Std.) könntest du meine C2 kriegen, die ich eigentlich nicht benutze und auch nie gekauft habe. Bzw. sogar noch die M2, wenn ich am Sonntag Schiffe tausche.
Die C2 hab ich für die Railen, die bei der Alienweek rauskommt und die M2 kriege ich dann für die Liberator, die wer weiss wann rauskommt.
Müsste man mal testen.
Liebe Grüsse
Ly
The following 1 user says Thank You to LyAvain for this post:1 user says Thank You to LyAvain for this post
• Xenos Yifu
21.05.2026, 01:11
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 21.05.2026, 01:18 von Xenos Yifu.)
Code:
Wenn die Starlancer Max weg ist (hast die ja nur 48 Std.)
Da reden wir mal drüber, aber nicht hier, besser in unserem Quasselchannel.

Guggs du Discord.
Über den Rest deines Post auch.
Code:
Solange ein fremdes Schiff nicht zerstört wird, sodass man es claimen muss, kann man es wohl im eigenen Hangar einlagern und benutzen, so lange man will. Reparieren und tanken geht natürlich auch.
Echt, das wäre ja geil.

Noch nie was von gehört.
Die Mietschiffe ab heute Mitternacht
May 22 - May 23
DefenseCon Days 9 & 10
CRUSADER
Crusader Ares Inferno : Whether heading up a crew or hunting big ships solo, the Ares Inferno's massive Gatling tears through gunship armor and turns smaller fighters to dust in seconds.
Crusader Ares Ion : This single cannon equipped heavy fighter delivers extremely powerful shots to quickly disable the shields of even the biggest enemy vessels.
Crusader Mercury Star Runner : Built with the same engineering and design principals that has made Crusader the go-to manufacturer for galactic transport on any scale, the Mercury checks all the boxes expected of a dependable courier vessel, and then some.
Crusader A1 Spirit : a mid-size multi-purpose starship equipped as a light bomber but packing enough versatility to tackle multiple roles and unpredictable jobs.
Crusader C1 Spirit : a multi-purpose starship tuned for mid-range cargo delivery and courier work with enough versatility to tackle multiple roles and unpredictable jobs.
Crusader A2 Hercules : With more than double the firepower of the M2, and a custom bomb bay capable of delivering a staggering payload, the A2 caters to anyone hauling massive amounts of cargo through potentially unfriendly skies.
Crusader C2 Hercules : Utilizing the patented Hercules military-grade spaceframe and expanding cargo capacity, while sacrificing barely any firepower, the C2 has become the cargo industry standard.
Crusader M2 Hercules : As the UEE's premier tactical Starlifter, the M2’s potent combination of capacity, maneuverability, and durability make it the obvious choice in large-scale transport.
TUMBRIL LAND SYSTEMS
Tumbril Cyclone MT : Building on the agile off-road platform of the base variant, the MT adds two surface-to-air missile launchers and a ballistic cannon to keep airborne assailants at bay.
Tumbril Cyclone AA : Features EMP functionality and an anti-air missile launcher to deter threats from above.
Tumbril Cyclone RN : Built to clear the fog of war, the recon variant of the Cyclone features a powerful scanner array.
Tumbril Cyclone TR : Support infantry with this combat buggy. Equipped with a mounted turret to provide cover fire for ground operations.
Tumbril Nova : This heavy tank offers a devastating combination of weaponry to eliminate threats on the ground and in the air.
Tumbril Storm : The Tumbril Storm single-operator mini-tank is built to blitz battlefields and take out enemy artillery.
Tumbril Storm AA : Blitz overcrowded battlefields, take out threats from the air, and turn the tide of any conflict.
Ist aber 18 Uhr, nicht Mitternacht. Die wechseln eigentlich um 16 Uhr UTC...
The following 1 user says Thank You to LyAvain for this post:1 user says Thank You to LyAvain for this post
• Xenos Yifu
oh, dann mal los ....
21.05.2026, 21:05
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 21.05.2026, 21:10 von Xenos Yifu.)
Der Messetag für den 22. Mai bei der DefenseCon 2956 beginnt um 18:00 Uhr MESZ (16:00 Uhr UTC)
Mist und ich bin da gerade hin gesprintet.
21.05.2026, 21:41
(Dieser Beitrag wurde zuletzt bearbeitet: 21.05.2026, 23:46 von LyAvain.)
Ja klar am 22...